måndag 31 augusti 2009

Månadsavstämning

Så har man precis avnjutit säsongspremiären för Barcelona. Ingen match man kommer att minnas resten av livet direkt, men helt okej måndagsförnöjelse. Zlatan debuterade och får åtminstone godkänt. (Han lyckades dessutom pillra in ett mål i slutet av matchen, vilket onekligen kan trygga hans fortsatta spel...)

Det har varit en ganska hygglig månad på börsen i övrigt... Inte så att portföljen rusat i samma fart som i våras, utan mer tuggat på i en sansad fart. Jag hoppas onekligen på en lugnare höst än vad vi haft första halvåret. (Ja en 30% uppgång till tackar jag inte nej till förstås, men det känns inte helt realistiskt)

Hursom helst är jag plötsligt nästan vid mitt årsskiftesmål. Måhända en tillfällig nyck... Men det viktiga är dock mitt mål om 2 år då halvmiljonen ska vara fixad.

Här är en kort sammanställning av läget: (090831)

Aktier 254 000 kr
Afrika 36 000 kr
Ränta 1 500 kr
Tot 291 500 kr

De innehav som faktiskt gått bäst senaste månaden är Din Bostad (Som numera är "uppköpta" av Balder), samt Hakon Invest. Jag har i min omgivning diskuterat att Ica borde haka på Apotek-monopolets slopande så när den nyheten trillade ner var jag föga överraskad. Det borde kunna bli en riktigt fin inkomstkälla för lite större ICA-butiker att börja bruka.

Har tidigare lovat lite mer detaljerad status på mina innehav... och jag kan bara säga att det kommer. Inom kort.. :)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer: