tisdag 19 januari 2010

Astra ångar på!

Börsen fortsätter att utvecklas runt nollan sista dagarna. Idag svagt upp efter att ha som mest varit nere närmare minus 1/1,5%.

Samma sak i den egna portföljen som står och stampar. Flera av de nya bolagen har tyvärr bidragit negativt till utvecklingen. Tänker främst på Borevind och Aspiro. Å andra sidan har Astra tuggat på rejält sista veckorna. En aktie som inte närmelsevis rör sig speciellt mycket har på några månader tuggat på närmare 15%. Jag hade självklart hoppats kunna fortsätta handla in mig i Astra till mer humana kurser men nu är det inte så säkert att så blir fallet. Hur som helst ser jag Astra som köpvärd upp till 400 riksdaler. Skulle den passera 400-kronors-sträcket på kort tid skulle jag förmodligen avvakta något.

Jag ligger runt 290 tkr i aktiedelen och har så gjort i princip under 1,5 månad. Förhoppningsvis kommer en fin uppgång när rapporterna för q4 och q1 börjar trilla in så att lite fler säkringar kan göras inför en tänkbar större korrigering hösten 2010.

Har inte hunnit följa börshändelser speciellt mycket sista veckorna på grund av jobbet, men förhoppningsvis blir det något bättre i nästa vecka.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer: