torsdag 3 december 2009

Målkurs nådd

Efter att ha dansat på gränsen till målkursen föll äntligen JM igenom 125 kr och min målkurs nåddes. (Inte den målkurs jag satt som köprek, som ni kan se uppe till höger, utan en delmålkurs till min befintliga portfölj)

Anledningen till denna delmålkurs är att jag ville säkra upp delar av innehavet då vissa innehav börjar väga lite tungt. Samtidigt är inte uppsidan lika attraktiv i jämförelse med andra aktier.

Jag tror forfarande att JM kommer att fortsätta uppåt (bland annat till köpreks-målkursen 150 kr, men fortfarande finns viss potential därefter...)

I övrigt är det Boliden som ligger närmast att nå målkursen, men jag tror det dröjer en bit in på nästa år innan vi ser hundralappen ryka!

Utförsäljningen av delar av JM-innehavet medför att jag kommer att kunna gå in i lite nya spännande företag, vilket jag kommer att återkomma om. Jag ser fortfarande en uppsida på börsen om ca 30-40% kommande 1-1,5 år. Därmed fortsätter jag att förorda riskerna med att "icke hålla mig likvid". Dock har jag gjort ett första defensivt inköp genom att gå in i Astra Zeneca.

Återkommer med tankar kring det köpet och andra genomförda inköp.....

Snart är det årsbokslut och för tillfället ligger jag klart över målsättningen om 300 tkr vid årsskiftet. En tillfällig juldipp kan dock förändra julefriden...

vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Över 300 = Grekmat