söndag 6 december 2009

Försenad månadsuppföljning

Här kommer en rapport med bara knappa månaden kvar till årsslutet:

Aktieportfölj: 289 500
Afrika: 42 000
Ränta: 2 000

Totalt: 333 500 kr


Jag är därmed klart över de 300 tkr målsättningen var vid årsskifte 09/10. Procentuellt blir det mycket lättare att nå nästa års mål om 400 tkr. Vilket inte betyder att det så självklart kommer att nås.

Dock är det några tusenlappar kvar till Grek-målet som var en av de få kommentarerna i bloggen... ;)

Med tanke på den stundande julefriden är det högst möjligt att det inte blir några stora insättningar denna gång, mer än afrikasparet. Men vi får se vad pengarna räcker till..

För er nyfikna kommer här en kort presentation av de nya inköpen, utöver Astra:

Acap Invest
Aspiro (Tjänstemobil företag som jag bevakat en tid som tyvärr rusat på börsen..)
Black Earth Farming
Borevind (whoopping 50% efter köp...)
Havsfrun
Tradedoubler (debaclet i SIR får icke ske igen)

Blev dock äckligt små inköp så det krävs många 100% för att det ska ge någon justering av det totala portföljvärdet. Men jag hoppas kunna gå in mer i samtliga bolag så fort jag får lite mer likvider...

vi hörs!

2 kommentarer:

Karro sa...

Inte illa, min fina. :*

Anonym sa...

Jag tycker det ser ut som spännande inköp. Tittade lite på tidigare värderingar och det ser lovande ut. Har dock ingen koll på vad företagen producerar..