måndag 18 augusti 2008

Allt måste ha sin början...

Alla har sina drömmar i livet. Någon vill åstadkomma underverk i tredje världen... En annan vill kränga en olympisk medalj kring sin hals... och en tredje har som högsta önskan att bilda familj och köra volvon till sommarstugan ute i skärgården...
Och ibland lyckas någon jävel uppfylla sina drömmar...
Själv har jag en hel del drömmar, eller snarare målsättningar, i mitt liv. Det finns till exempel många platser att besöka på vår planet. Och det finns många evenemang att uppleva på plats. Många människor där ute att träffa..


Av de drömmar jag har är kanske inte alla helt realistiska, men förhoppningen är att visa av dem skall slå in. Och om en av dessa, som handlar om en resa mot mindre ekonomiskt beroende, kommer jag att skriva här. Jag vill inte kalla det ekonomiskt obereonde, för vad är det egentligen? Med ett mindre ekonomiskt beroende menar jag ett mindre beroende av tjänsteinkomster...

För att denna resa skall väcka det minsta intresse för andra att läsa kommer jag även att försöka skriv om vad jag har för tankar om vad som händer både på aktiemarknaden och i vårt kära samhälle. Alltid finns det något att kommentera, från vardagliga bekymmer till världspolitiska utspel.

Well, låt bloggandet börja. Och när mitt sparande offentliggörs är det sannerligen varning för ras...

Inga kommentarer: